woensdag 22 december 2010

Nieuw (oud) Servies

Vandaag heb ik mezelf een nieuw servies cadeau gegeven, niet dat het echt nodig was maar soms is het leuk iets te kopen wat niet echt nodig is. Gelijk maar voor een flink aantal personen gedaan dan hoef ik niet gelijk te schrikken als er eens een bordje valt. Ben er blij mee, mooie witte vierkante borden met afgeronde hoeken en allerlei schaaltjes, kleine bordjes, ovenschaaltjes, enz. Alles even lekker in de afwasmachine en daarna leuk in de kast pakken. En dan ga je die kast aan het uitpakken en kom je weer van alles en nog wat tegen, ik ben flink geweest en veel weg gedaan, behalve dit kopje. Ik weet nog zo goed(en ik was heel klein) dat mijn moeder het van haar moeder kreeg, althans ze kreeg geld want haar moeder (mijn oma) was blind en kon niet zelf naar de winkel. Ze kreeg daarom geld en ik meen iets van 3½ gulden en heeft daar toen dit kopje voor gekocht. Ik vond het altijd zo'n mooi kopje, het stond ook meestal gewoon mooi te zijn in de kast en slechts af en toe werd het gebruikt. Toch is het kopje hier en daar beschadigd maar ik vind dat niet erg, het mag toch gewoon in mijn kast blijven staan tussen het moderne witte servies.

5 opmerkingen:

  1. Very beautiful with lots of memories! Have a Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat een heel speciaal kopje.
    iets wat al was er een oor af je nog zou bewaren omdat er zo'n mooi verhaal achter zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh, wat is dat fijn he, die herinneringen aan zoiets als een kop en schotel!

    Dat is zo leuk. Het is een prachtig setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verhaal en die herhinnering daar zie je het steeds weer gebeuren zo heb ik ook bepaalde dingen die ik ook echt niet weg doe ook al bewaar ik echt niet veel dingen

    fijne dagen, groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.