donderdag 19 juli 2012

Van alles en nog wat.(veel)






















Vandaag ging mijn pakketje voor Maak het voor Maud op de post waaronder deze uil, (de pop die ik mee stuurde had ik al laten zien) en nog wat klein spul is er mee verzonden.
De uil is gemaakt van de heerlijke katoen van Jenny , ze is heerlijk zacht en heel geschikt voor mutsjes en knuffels.
(Jenny verkoopt nu ook granulaat, fijn voor het opvullen van amigurumi popjes/knuffels)














Ondanks dat onze vakantie kleddernat was en we niet heel veel konden ondernemen is het nog behoorlijk snel gegaan. Maar dan kom je thuis........niet alleen met een berg was maar ook nog eens een tuin die flink z'n best heeft gedaan. We hebben heel veel ruimte om de deur zoals wij dat noemen dus er was behoorlijk wat werk aan de winkel.(merendeel door mijn man, ik ben goed in commentaar en aanwijzingen geven:-)
2 keer moest hij met een grote aanhanger naar de stort maar het begint het er weer een beetje normaal uit te zien al moet er nog wel het een en ander gedaan worden.
Vanaf ons vakantieadres hebben we 8 prachtige hortensia's mee gebracht die nu een plaatsje hebben gekregen in de achtertuin bij het speelveldje van de kleinkinderen. De bloembakken zijn gevuld, met blauw en roze bloemen en we hebben lavendel en nog iets blauws (weet de naam niet meer) in de border gepoot. Dit weekend nog even het zwembad plaatsen dan is dat gedeelte klaar. (Er komt zon zeggen ze)
De caravan blijft nog even staan want 25 augustus gaan we weer tot eind september de hort op, erg he.
















In dit blogje maak ik een beetje reclame voor iedereen waar ik de laatste tijd nieuwe spullen hebt gekocht of van gekregen heb.
Op de markt in Ommen heb ik deze naamlintjes besteld, niet duur en super snel, wil je ze ook bestellen kijk dan hier . Al langere tijd was ik op zoek naar grote ringen, ik noemde het sleutelringen maar ze blijken Cipier-ringen te heten, ik ontdekte ze bij Kleinspul, veel keus en supersnelle levering.
De ringen gebruikt ik om mijn patronen op te hangen nadat ik ze eerst gelamineerd heb en voorzien van sleutelring. Daarna hang ik ze aan een grote ring en neem dit zo mee op vakantie, ze zitten nu allemaal bij elkaar en je pakt welke je nodig hebt, je patronen zijn nu goed beschermd, ze zijn aan 2 kanten te gebruiken en gaat er per ongeluk iets over of worden ze vies dan even doek er over en ze zijn weer netjes, ze kunnen nu zelfs mee naar het strand zonder dat ze vies of kreukelig worden.

Nancy maakte het patroon van deze super handige gehaakte klosjes om je laatste restjes wol op te bewaren, de bovenkant is als speldenkussentje te gebruiken. Ze zijn ook heel leuk om voor sier in je hobbykamer te zetten of om een setje cadeau te geven.
De Drops katoen kocht ik bij Monilana allemaal leuk, ik ben dol op bolletjes wol maar we moesten nu toch echt de lapjeskast van zolder halen om de bolletjes een beetje overzichtelijk op te ruimen, maar ik heb mezelf nu wel een verbod opgelegd, voorlopig mag ik niets meer kopen, er zijn nog een aantal bolletjes Catania van Jenny onderweg en dat is voorlopig het laatste want ik groei mijn hobbykamer uit.
Nu nog een mooi plekje zien te vinden voor de lapjes, misschien moet ik daar dan toch ook nog maar een kastje voor kopen. Volgens mijn man kunnen wij nooit gaan verhuizen naar een appartement (wat ik graag wil) omdat we dan lang niet alles kwijt kunnen..........ik denk dat hij gelijk heeft maar dat zeg ik hem niet:-)

















Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend, dit weekend komen ook de kleinkinderen weer terug van vakantie, heerlijk ze weer thuis te hebben.

16 opmerkingen:

  1. Noe je bent lekker bezig geweest, of beter gezegd jullie.
    Tuin ziet ermooi uit.
    Leuk blog heb je.
    Groetjes uit Duitsland
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat uiltje is weer zo`n lieverdje!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. blij dat jij vertelt welke katoen je gebruikt en waar te vinden, ik ben jaloers op al die mooie foto's op blogs maar vind precies dezelfd kleuren nooit!
    hortensia's zijn super! vond ik vroeger echt een plant voor "oude mensen" en zie: nu ik zelf wat "ouder" ben....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi en leuk allemaal! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh die uil is supergaaf!!!Waar heb je dat patroon vandaan?Hij kijkt zoi grappig uit zijn ogen!ha,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O,wat is die uil superleuk en ik ben ook dol op Hortensia's. Bedank voor de tip van de cipier-ringen goed idee!Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk blog, van alles wat, de uil is super leuk en je tuin is prachtig

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een schattig uiltje, aan het nadenken precies (ofwel een beetje moe?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zeg, GOED BEZIG!!
    Alles in 1 blog en nog leuk ook.
    Je uil is prachtig (en je tuin ook trouwens).
    Beetje reclme maken mag best (toch?!), wie weet is er iemand op zoek naar hezelfde en dan kunnen ze zo bestellen.
    En nogmaals op vakantie erg?? Helemaal niet, ik zeg altijd "genieten zolang het kan"!!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die uil is so sweet!!! je tuin ook, leuk geschreven blog thnx
    lieve groet jenneke'
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie blog , en een supermooie hobbykamer , wat een garen zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, je wolkast!!! Die sprong er toch wel uit hoor!! ;-) Dank je voor je reclame!! De uil is ontzettend lief! Prachtige foto's van jullie tuin, heerlijk zeg, zoveel ruimte! Maar wel veel werk ja, dat geloof ik wel. En de foto's van de kleinkinderen, ontzettend leuk!! Hopelijk is de volgende vakantie een stuk droger en zonniger!
    liefs, Nancy
    ps een lapjeskast kan er vast nog wel bij ergens! Misschien kun je buiten een 'hobbykamertje' maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk allemaal, en Ommen?? Wij staan in Beerze op de camping, zo'n 10 km daar vandaan. Dinsdags is dat ons uitje, de markt.
    Zodra ik weer beter op de been ben, dan moet ik daar ook maar eens heen.

    groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank voor je super bijdrage! En mooi om je betrokkenheid te lezen. Hopelijk heb je de volgende keer wat mooier weer tijdens de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lief uiltje! En de hortensia's zijn prachtig.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.