dinsdag 23 oktober 2012

Dit is zo handig...........

Eindelijk ben ik af van het eindeloos verkeerd knippen van oogjes en oortjes [binnenkant]
Soms krijg ik wel eens een helder moment en bedacht me dat een slag of holpijpjes wel eens geschikt hiervoor zouden kunnen zijn, eindelijk mooie rondjes die in 1 keer lukken. Even informatie ingewonnen bij manlief en die zei dat het moest kunnen met vilt, stof of leer.
Ja en dan moeten ze er ook gelijk komen natuurlijk.....bedenken gaat dan nog wel maar zie ze dan ook nog maar eens te krijgen/kopen, bij de plaatselijke ijzerwarenwinkel waren ze niet te koop dus moest ik er voor behoorlijk voor de hort op, gelukkig heb ik 2 bedrijven gevonden waar ze te koop waren en zie hier het resultaat. 1 flinke klap met de hamer en je hebt een prachtig rondje, pff wat scheelt dat veel tijd zeg.
'k heb nu een 10, 12 en 13 mm, ga er nog een wat kleinere ook bij halen want ze zijn oog leuk te gebruiken voor vilten oogjes.
Dus weer een nieuwe aanwinst waar ik heel blij mee ben.



15 opmerkingen:

  1. En waar heb je ze uiteindelijk kunnen kopen??
    Wat een uitkomst, werkt vast heeeeel erg fijn!
    Succes ermee, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In een ijzerwaren winkel, de mannen kijken je ook heel raar aan als je zegt dat je ze voor vilt nodig hebt:-)

      Verwijderen
  2. Wat een goed idee, ga vanmiddag ook even bij de ijzerwaren handel hier kijken..
    Dit is een uitkomst...TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is handig zeg. Zijn er eigenlijk geen ponsjes waar je rondjes mee kunt maken??? Je hebt tegenwoordig zo veel van die figuur ponsjes die ook vilt knippen

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ik heb diversen ponsjes, ik heb de cricut met speciaal mesje voor stof e.d maar niets snijd beter en sneller dan deze slagpijpjes.

      Verwijderen
  4. He wat grappig, daar ben ik een tijd gelezen naar op zoek geweest (ook zo'n helder moment, maar 't was ergens anders voor). Ik heb 't erbij gelaten, want ik kon ze hier ook niet krijgen. Dit is ook een supertip, ik zal er weer eens naar op zoek gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee meis!
    En de holpijpjes-fabrikant zich nu maar afvragen waar die populariteit opeens vandaan komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geweldig idee !
    Dan moet ook ik maar eens bij de ijzerwaren winkel langs, hihi
    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet er maar op komen. Handig voor als je veel rondjes moet maken.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat slim!! Handig joh! En die lieveheersbeestjes, dat vind ik toch wel bijzonder hoor!! Veel gemist, zie ik wel! ;-) Je petit fours zijn ook zo leuk!! Ik loop erg achter, maar komt goed!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt handig! Bedankt voor de tip!
    Eens de garage van papa in duiken, misschien heeft hij dat wel gewoon ergens liggen!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Slim, slim, goed gevonden!
    groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.