zondag 24 januari 2016

De cirkel is rond....

Deze keer heb ik eens een heel anders soort werkje gemaakt, ik zat er al lang tegen aan te hikken omdat ik het lastig vond om er aan te beginnen. Achteraf weet ik dat je er gewoon aan toe moet zijn om dit soort dingen te maken.
En kennelijk was ik er nu aan toe want ik maakte voor mijn
[schoon] zusje een herdenkings-hart met spulletjes van mijn overleden ouders.
Het hart zelf is genaaid van het laatste overhemd dat mijn vader heeft gedragen, aan de achterkant zit het borstzakje waar je nu een briefje of in dit geval een klein fotootje in kan doen.
Mijn moeder haakte ook graag en dus had ik nog een paar gehaakte kleedjes waarvan ik er één op het hart naaide. Het lintje maakt ik aan de voorkant vast met een knoopje van mijn moeders blouse en aan de achterkant met een knoopje van mijn vaders overhemd en zo dragen ze samen het hart en is de cirkel rond.
Het was best emotioneel toen ik haar vandaag [op haar verjaardag] dit bijzondere cadeautje gaf, maar het voelde goed, en mijn [schoon] zusje was er blij mee.

23 opmerkingen:

  1. wauw heel bijzonder,mooi gedaan

    liefs mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, duurde lang voordat ik er aan toe was maar nu voelt het heel goed.

      Verwijderen
  2. Wat bijzonder!! Snap best dat je daar aan toe moet zijn om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ja het beste ik ook om jezelf die tijd te geven ben ik wel achter gekomen.

      Verwijderen
  3. Ik vind dat je een prachtig hart hebt gemaakt voor je (schoon)zus. Heb je er ook een voor jezelf gemaakt? Prachtig om zo herinneringen in een hart te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Angelique, nee voor mezelf heb ik nog niet gemaakt maar dat ga ik beslist doen.

      Verwijderen
  4. Wat een prachtig hart, Ik heb hem ook al voorbij zien komen op Facebook. Echt heel mooi bedacht en gemaakt. Wat een mooi gebaar. Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjonge, ik word er stil van!!
    Wat een ontzettend mooi en lief idee.
    En wat heb je het mooi gemaakt. Je kan zien dat er emotie en veel liefde in zit.
    Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Daphne voor je lieve woorden. Het mooie is dat ik nu weet door de berichtjes die ik allemaal ontvang dat ik veel mensen geïnspireerd heb om ook zo'n herdenkings- hart te maken. Dat is ook fijn om te horen.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtig hart vol verhalen en herinneringen aan jouw ouders. Iets om jouw ouders in ere te houden en in je hart mee te dragen.
    Maak zeker ook zo'n prachtig hart voor jezelf (hoe moeilijk dat ook is).

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret, ik ga zeker ook zo'n hart voor mezelf maken, ik heb het hart met liefde voor mijn schoonzusje gemaakt maar ik merk wel dat ik zelf ook zo'n hart wil. En dat is ook goed.

      Verwijderen
  7. Heel emotioneel om dit te maken,respect.
    Hier heb je een mooie herinnering aan.
    En prachtig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, het is zeker een mooie herinnering en daar ben ik blij mee.

      Verwijderen
  8. Wat prachtig!! Hier spreekt heel veel liefde uit en je moet er ook zeker een voor jezelf maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje zeg, wat mooi !
    En wat een geweldig goed idee.
    Dit is nou écht iets om voor altijd te koesteren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend mooi. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is echt wel een goed idee om zoiets te maken, ik had er nog nooit van gehoord of gelezen. Heel speciaal ook en je stopt er ook wat van jezelf nog bij in. Iets om heel lang te koesteren.
    Grtjes, rtia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi gedaan !en wat mooi om zo iets als een herinnering te maken voor de andere familie leden .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi idee! Zo heb je een tastbare herinnering. Dit idee had ik eerder moeten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het was al weer een poosje geleden dat ik op je site was. Toen zag ik dit hart met een boodschap. Claire wat een mooie gedachte, tranen in mijn ogen. Iedere keer weer verbaas je mij. Blijf a.u.b. van deze mooie materialen maken.
    Groet
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.