dinsdag 5 juli 2016

Buurman en Buurman patroon.

Het was eigenlijk niet de bedoeling dit patroon openbaar te maken vanwege het copyright dat op dit soort figuurtjes zit.
Ik maakte in 2013 de buurmannetjes voor mijn kleinzoon en sindsdien is er zoveel vraag naar dat ik nu uiteindelijk maar besloten heb het patroon openbaar te maken.
Ik heb al gezien dat niet iedereen daar op kon wachten en zijn de mannetjes nagemaakt van de foto, daar heb ik totaal geen probleem mee, maar het is niet zo sympathiek als men dan daar ook nog een patroon van maakt en dat ook uitgeeft alsof ze het zelf hebben gemaakt, dat is niet zo leuk om te zien, maar ja zo gaat dat.
Ik geef het patroon gratis weg in combinatie met een kooppatroon vanaf € 2,95

32 opmerkingen:

  1. Buurman en buurman zijn zo leuk voor jong en oud. Jouw gehaakte buurmannen zien er gaaf uit. Dank je wel voor het delen van het patroon.
    Het is echt niet sympathiek als anderen met jouw werk aan de haal gaan. Helaas krijgen sommige mensen graag de complimenten en soms zelfs geld voor het werk van een ander.
    Gelukkig is de meerderheid van de haaksters niet zo.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beter goed gejat dan slecht bedacht gaat nog steeds op voor heel veel mensen, zo jammer.
      Gelukkig niet iedereen en daar doen we het dan maar voor. Veel plezier met het patroon.

      Verwijderen
  2. ben het helemaal met margaret eens,helaas....
    bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt lieve Claire voor het patroon van B&B.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk. Ik heb vier kleinzoons en een kleindochter. Nou, die zullen je eeuwig dankbaar zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eeuwig dankbaar is wel heeeeeel lang hoor, dat hoef nu ook weer niet, :-) Veel plezier er mee.

      Verwijderen
  5. Inderdaad zoals Margaret reeds zei. Jammer toch! Alvast bedankt voor het patroon.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook jammer en zo niet nodig, maar ja zo denkt niet iedereen.

      Verwijderen
  6. Geweldig!!!
    Ben er helemaal blij mee!
    Ga het haken van sokkenwol!
    Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat je het resultaat zien, want zal best heel mooi zijn met sokkenwol. Veel succes.

      Verwijderen
  7. Bedankt voor het delen, ze zijn erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk :D
    Super goed dat je ze deelt !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor het patroontje super leuk ook dat je het gratis weggeeft. Even een reactie op het stelen van patronen. Ik kan me voorstellen dat mensen patronen gebruiken maar ben het er mee eens dat er dan wel even een link gelegd mag worden waar het patroon vandaan komt. Ik vind de patronen nl ook heel duur. Veel mensen kunnen dat niet betalen. Ik weet dat het veel werk is een patroon maken want ik heb zelf ook veel patronen beschreven in boeken en voor het Hobby blad. Voor het hobbyblad kreeg ik niets voor. Voor mijn boeken 70 eurocent per boek. Dus jullie kunnen wel begrijpen dat ik een patroon voor 3,95 veel geld vind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan.
      Als je het zo bekijkt is € 3,95 misschien aan de hoge kant in jouwe ogen. Maar dat krijg je als je zelf voor niets mee werkt aan een hobbyblad,dan is alles te duur. En € 0,70 per boek is ook bedroevend weinig.

      Verwijderen
  10. Wat lief van je! Ik ken 2 buurmannen die ik hier heel vrolijk mee kan maken. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan.. Dank je wel voor je reactie.

      Verwijderen
  11. Keilief van je, heb ze meteen uitgeprint! Ze zijn schattig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk en lief van je. Jammer dat mensen misbruik maken van patronen. Helaas lees ik het vaker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja schijnt normaal te zijn tegenwoordig. Jammer hoor.

      Verwijderen
  13. Hartelijk bedankt voor het mooie patroon van de 2 buurmannen. Ik kende je blog niet, tot ik hem op fb voorbij zag komen.
    Lief dat je de patroontjes deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemiddag...
    Ik ben op pinterest een beetje aanneemt zoeken om kleinigheidjes te maken die in een enveloppe passen en ik zag jouw gelukstassenhanger met dat lieveheersbeestje.
    Kan ik dat patroontje kopen van je?
    Ik wil items gaan haken en de opbrengst daarvan geheel schenken aan de Nierstichting (mijn man is 2 weken geleden nierpatiënt geworden en nu aan de dialyses.
    Ik ben ook donateur geworden van de Nierstichting maar wil ze meer odeesteunen door gehaakte kleinigheidjes te verkopen.
    Graag hoor ik van je.
    Groetjes
    Helma Dunk
    Oss

    BeantwoordenVerwijderen
  15. probeer het patroon te downloaden maar de pagina bestaat niet meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou het patroon graag willen gebruiken, mag/kan dat? En waar kan ik het vinden?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.

Groetjes van Claire