zondag 24 juli 2016

Armbanden van papieren kralen

Lang geleden maakte ik ze al met mijn kinderen maar toen hadden we nog niet van dat mooie papier wat er nu allemaal is.
We maakte ze voornamelijk van krantenpapier wat we daarna verfde en vooral de kinderen vonden dat toen heel leuk want het was meer kliederen met plakaatverf.
Nu is er heel veel mooi papier [vooral scrappapier] en andere mooie materialen en dus maakte ik weer opnieuw papieren kralen.
Ik vind het een fijn en verslavend werkje wat je mooi kunt combineren met bv haakwerk. Bij AliExpress kocht ik fijne kralenrollers maar inmiddels ben ik er achter dat je ze ook op een andere manier kan maken. [de uitleg volgt nog.]
Hieronder het eerste mooie resultaat wat ik er van maakte.



13 opmerkingen:

  1. Echt prachtige kralen. Goed idee om ze te maken van mooi papier. Ik ben benieuwd hoe je deze prachtige kralen maakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal proberen er eerdaags een uitleg van te maken, maar ben nog zoooooo druk dus weet ook niet of het lukt voor de vakantie... Maar als je even google op paper bead kom je heel veel tegen.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige armbanden zijn het geworden. Leuk idee met die papieren kralen.
    Gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Echt prachtig! Zou ik ook willen kunnen maken :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit kan iedereen, zo simppel, ik zal proberen er eerdaags een uitleg van te maken....

      Verwijderen
  4. wat leuk!! ik kan zien dat er roosjes op het papier staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat klopt, ik heb ze ook cadeau gegeven aan een lief iemand met de naam Roos...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk!! Ik doe dit al een aantal jaren regelmatig, ik heb het in de vakantie nog gedaan. Lekker ontspannend. :-) Ik heb er een doosje vol mee, die ik meeneem als ik een kralen-workshop geef. Ik let altijd op mooe folders of tijdschriften. Ik laat binnenkort op mijn blog een foto zien van een spiraalarmband die een syrische dame gemaakt heeft met bijna alleen papierkraaltjes.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pretty jewelry, I love this color combination!! Greetings & have a good week, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, dat ziet er gaaf uit!

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.