zondag 23 juli 2017

Lapjesdeken



Ik ben begonnen aan een lapjesdeken.
Eindelijk een doel voor mijn restmateriaal en bolletjes die ik niet meer gebruik voor andere dingen.
Dekens worden hier ook intensief gebruikt dus een extra deken is altijd fijn.
Weet alleen nog niet met welke kleur en hoe ik ze aan elkaar gaat maken.
De draadjes hecht ik direct af want dat is zo'n rotwerk als je dat nadien nog moet doen.
Aan de achterkant komt een fleece deken.
Als ik het goed heb uitgeteld dan moet ik er ongeveer 300 maken, slikkkk.
Deze #haakmuts hoef zich voorlopig niet te vervelen.
Fijn week allemaal.

12 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook mee bezig, maak er eerst eens 100, dan kijken hoever ik ermee ben.
    Wel leuk werk, voor tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Join as you go is een hele fijne methode die kan je opzoeken op You Tube..

    Groetsssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik zelf altijd moi vind is om de kleur waarmee je de blokjes aan elkaar haakt rustig te houden dus creme of zwart staat ook mooi.. Ik werk ook altijd de draadjes weg met het haken..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gewoon in een rustige kleur komt de deken het mooist uit.
      Het houd wel wat op om gelijk de draadjes af te hechten maar moet er niet aan denken om het achteraf te doen.

      Verwijderen
  4. Goed idee om alle restjes garen voor een kleurige deken te gebruiken. Ga je de granny squares ook met restjes aan elkaar haken of neem je daar één kleur voor. Grijs of wit zijn ook mooie kleuren om daarvoor te gebruiken.
    De draadjes meteen wegwerken is slim, want aan het eind valt dat werk zo tegen.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee geen restjes voor het aan elkaar haken dat wil ik gewoon met 1 kleur doen. Ik heb zelf ook aan heel licht grijs zitten denken, dat is een kleur die overal bij past.

      Verwijderen
  5. Slim om gelijk de draadjes af te hechten! Succes met alle vierkantjes die je nog moet. Wordt vast een bont geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke kleurtjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wordt vast prachtig die deken!!!
    ik maak mijn grannies altijd 20x20... vind dat rustiger staan in een deken. en dan heb je er minder nodig ;) ik haak ze aan elkaar met wit.. dat steekt mooi af , vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.