zondag 5 november 2017

We gaan het nachtschuitje weer in....

Ik weet niet of dat jullie die uitdrukking kennen, "We gaan het nachtschuitje weer in" .
We zeiden dat altijd als we voelde dat de winter er aan kwam, niks geen nazomer meer maar regelrecht af op de winter met af en toe al nachtvorst.
Zo voelt het nu ook aan, althans voor mij voelt het zo aan, ik ben een koukleum, kan ook slecht tegen de kou en hou er ook niet van al hoewel ik een lekker pak sneeuw ook wel kan waarderen maar dan alleen om er naar te kijken en dat is ook zo met schaatsen.
Gek toch hoe je kan veranderen, vroeger was ik altijd buiten, door weer en wind ging ik zwemmen in het buitenbad, ik moest na schooltijd toch eerst nog 6 a 7 km voor fietsen maar dat maakte niets uit want ik was graag in het [onverwarmde] water.
Zwemmen heb ik mezelf aangeleerd, ja toen ging dat zo en zeker op het platteland, eerst zwom [spartelde] je de sloot en later ging je naar het zwembad in het dorp verderop om daar verder te oefenen. Ik klink nu wel heel oud, maar dat valt reuze mee hoor. :-)
Maar goed, ik kan nu dus helemaal niet meer tegen de kou en daarom is een lekker das/sjaal altijd welkom evenals een paar lekkere warme handschoenen.
Dus daarom heb ik nu een paar lekkere sjaals met bijpassende vingerloze handschoenen gemaakt, die zijn lekker makkelijk want je hoef ze niet steeds uit te trekken als je bv af moet rekenen in de winkel en toch zitten ze heerlijk warm.
Het patroon van de Aztec sjaals en de handschoenen is van MADDY,  fijn patroon, haakt makkelijk weg. Ik doe het alleen een beetje anders, ik maak 2 halve sjaals en naai die in het midden tegen elkaar want dan weet ik dat ik 2 exact dezelfde delen heb, [ik ben niet zo goed in het minderen]  deze manier bij dit soort sjaals bevalt me goed en je ziet er niets van als je de 2 stukken tegen elkaar naait.
Maar iedereen moet doen wat jezelf het fijnste vind.

Hopelijk hoef ik niet weer allerlei vervelende buitenlandse berichten te verwijderen. Hebben jullie daar trouwens ook last van, volgens mij is het in het Arabisch geschreven, heel vervelend soms wel 7 berichten onder 1 post. Die gasten hebben zeker niets anders te doen.
Ik wens jullie een fijne en zonnige zondag.

23 opmerkingen:

  1. Zo, jij hebt je alvast goed voorbereid voor de winter! Zien er leuk uit, hopelijk zullen ze je lekker warm houden. En ik heb ook even die vervelende berichten gehad, ze steeds gelijk verwijderd, en dan is de lol er blijkbaar af, want het is weer gestopt (oeps, afkloppen!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat het stopt want ik blijf het lastig vinden ze steeds opnieuw te moeten verwijderen, zijn er ook zoveel.

      Verwijderen
    2. Je kunt maar beter goed voorbereid zijn op de winter voordat je het weet zit je er middenin.
      Groetjes van Claire

      Verwijderen
  2. Wat heb je leuke setjes gehaakt, knap hoor, dat zal lekker dragen zijn (en leuk om te zien). Ik wil mijn zomersjaal eerst nog afmaken..LOL
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, vind het ook een leuk werkje en zeker voor de avonden dan haakt het zo lekker weg.

      Verwijderen
  3. leuke sjaal!! en ja ik ben ook een koukleum geworden, en wat ik erger vind..ik wordt depri van die korte dagen en die eindeloze donkerte deze tijd..bah.. ik haat deze maanden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Ik ben ook altijd weer blij als het januari is , heerlijk al die verplichte feestdagen voorbij en weer op weg naar de lente.

      Verwijderen
  4. oja.. ik had ook 2x die arabische berichtjes.. was gewoon reklame voor een schoonmaakbedrijf.. ze zullen wel weer verwijderd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het zijn er bij mij vele malen meer, nou ja ze zullen wel een keer stoppen als de lol eraf is.
      Groetjes van Claire

      Verwijderen
  5. Je bent alvast gewapend tegen de koude met deze mooie creaties. Ik kon vroeger heel slecht tegen de koude, maar nu gaat dat precies beter sinds ik extra vetlaagje heb ( 13 kg meer).
    Heb dat bericht ook gehad maar is weg blijkbaar.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was vroeger echt super slank, helaas is dat nu niet meer het geval en heb ik ook een extra vetlaagje maar dat helpt mij niet tegen de kou. Dan maar een extra dasje om :-)

      Verwijderen
  6. Die uitdrukking kende ik nog niet, maar hij past mooi nu we echt kouder weer krijgen. Best gek zoals we door de tijd heen veranderen. Maar met sjaals en handwarmers ben jij alvast voorbereid. Want heb je het eenmaal koud, dan kan die kou zo lang in je lijf blijven hangen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook dat bepaalde uitdrukkingen streekgebonden zijn. Dat de kou langer in je lijf blijft hangen heb je zeker gelijk in en naar mate je ouder wordt krijg je daar steeds meer last van. Maar ach, met lekkere sjaals, mutsen en handschoenen en niet te vergeten de elektrische deken komen we de winter wel weer door. :-)

      Verwijderen
  7. Wat een goed idee om twee halve sjaals te haken om die vervolgens aan elkaar te haken! Deze tip onthoud ik.
    Ik heb ook last van die vervelende Arabische reacties. Het is echt spam, iets met geldleningen. Op zulke reacties zit ik ook niet te wachten en verwijder ze keer op keer. De optie om reacties tijdelijk te gaan moderatoren houdt ik in mijn achterhoofd Lieve groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee inderdaad.....een schoonmaak bedrijf geen leningen, dat was het!

      Verwijderen
    2. Het maken van 2 halve sjaals bevalt me goed en zeker dit soort sjaals en niemand die er iets van ziet.
      Inmiddels ben ik er ook achter dat het een schoonmaakbedrijf is of zoiets dergelijks. Nu blijkt dus dat er inderdaad veel mensen er last van hebben. Maar het blijft vreemd dat ze soms reageren op berichten van heel lang geleden. Hopelijk gaat het snel vanzelf over want ik vind het vervelend ze steeds te moeten verwijderen, soms zijn het er heel veel. Ze hebben vast niets anders te doen. Groetjes van Claire

      Verwijderen
  8. De uitdrukking ken ik niet. Maar wat een mooie setjes. Je bent tenminste op tijd klaar voor de kou. En ja die buitenlandse reacties zijn echt vervelend. Ik heb ze genoteerd als spam en lijk er nu geen last meer van te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kan in ieder geval warm de winter door! Mooie sjaal en handschoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo krijg je toch gewoon zin in de kou, haha!!
    Wat een mooie setjes, mooie kleurtjes ook.
    Handige tip, dat 2 keer haken, ik hiu het in mijn achterhoofd.
    En die vingerloze handschoenen, zijn inderdaad handig, ook met bv auto rijden, voor een stevige grip.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou ook zo van het buiten zijn of het nu koud of warm is. Zelf zwem ik ook nog in het zwembad buiten. Vind het altijd leuk om mijn eigen spulletjes te maken dus zal weer eens aan de slag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.