dinsdag 23 januari 2018

Allemaal mutsjes....en heel veel oren....



Enkele weken geleden ben ik benaderd door iemand die bij de burgerlijke stand werkt in een gemeente [die ik hier niet zal noemen omdat ik niet weet of ze dat goed vinden] met de vraag of ik mutsjes wil maken die  ze vervolgens cadeau willen doen aan jonge ouders die van hun kindje aan komen geven in deze gemeente.
Het moest een mutsje met oren worden omdat die een bepaalde betekenis hebben voor deze gemeente en dan ook natuurlijk nog in een jongen en meisje variant.

Ja ik wilde deze wel maken want zag het wel als een uitdaging en ik hou van uitdagingen :-)
Maar ik heb me wel een beetje vergist in de hoeveelheid werk, de oren zijn allemaal dubbel dus dat houd in dat je voor 30 mutsjes 120 oren moet haken. en dat is nog niet het ergste.
Het opnaaien van de oren gaat zo lastig want het moet ook nog heel netjes gebeuren. Maar ik heb daar nu wel een trucje op gevonden, ik stop een bal van piepschuim in het mutsjes en kan zo de oren vastspelden en vervolgens vastnaaien.


Maar goed, ze zijn bijna klaar en gaan eind van de week op de post en kunnen we door naar het volgende project.
Fijne dag verder allemaal.

12 opmerkingen:

  1. Het is even wat werk, maar dan heb je wel snoezige mutsjes waar heel veel nieuwe papa's en mama's blij van worden en die heel veel nieuwe wereldburgertjes gaan dragen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is zeker veel werk maar ook heel leuk maar ook heel attent van zo'n gemeenten. Moesten meer gemeenten doen komt toch heel aardig over tegenover de nieuwe, jonge ouders.
      Groetjes van Claire

      Verwijderen
  2. Wat een leuk idee van de gemeente aldaar. En als ze allemaal weggegeven zijn.... weer 30 nieuwe?? :)
    Goed idee van die bol piepschuim!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is het zeker, nou niet meer per 30 maar per 10 of zo dan is het wat beter te overzien :-)
    Ja echt ideaal zo'n bol piepschuim, nu kun je de oren lekker goed stevig vastprikken waardoor het aannaaien wat makkelijker gaat.
    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn wel hele erge leuke opdrachten, maar ooooh, zoveel werk.
    Jou kennende heb je het allemaal weer perfect gemaakt.
    Ik vind ze in ieder geval TE schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee maar inderdaad wat een klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn te snoezig. Maar ooohh ik weet wat een werk het is! Ik maakte ze afgelopen pasen voor een Ziekenhuis.Al die oortjes... maar goed het eindresultaat is er wel naar, compliment hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja erg he die oren, het eindresultaat is zeker leuk maar oei oei voordat het zover is. Gelukkig heb ik nu de mutsjes met de roze oren klaar. Morgen nog 15 blauwe te gaan.
    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat ze je daarvoor gevraagd hebben! Wel een heel werk! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook leuk werk alhoewel ik nu wel blij ben dat ze klaar zijn hoor. Op naar het volgende project.
      Goed weekend.

      Verwijderen
  9. wat een leuke mutsjes!!! en wat een leuk kadootje voor de kersverse ouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg veel werk maar zo'n ontzettend mooi resultaat. Leuke mutsjes hoor!

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.