donderdag 19 januari 2012

Olvarit potje is uiltje geworden+patroon

Het patroontje staat inmiddels op freubelweb in de top 5 en is uiteindelijk gekozen als freubelfavoriet.
Beetje trots ben ik dan toch wel weer:-)

Ik heb inmiddels een aardige verzameling Olvarit potjes waar van alles en nog wat in zit, o.a ook deze op kleur gesorteerde knoopjes. Maar ook nog een aantal lege potjes staan te wachten op een bestemming.
Vanmiddag dacht ik opeens misschien kan ik wel een uil van een potje kan maken. En als ik het in de kop heb dan heb ik het niet in de k... zei mijn moeder vroeger al. dus snel het andere haakwerkje weer aan de kant gelegd en de dikke katoen te voorschijn gehaald en dit is het resultaat.
Het is eigenlijk heel makkelijk en toch met een leuk resultaat. Hieronder heb ik een uitleg staan, niet iedereen heeft natuurlijk Olvarit potjes, maar misschien hebben de buren of iemand anders in je omgeving wel kleine kinderen die fruithapjes (of groenten) uit een potje krijgen.
Er zijn diverse maten potjes maar alleen de hoogte verschilt  per potje, niet de wijdte.
De potjes zijn ook leuk om kleine kadootjes in te stoppen.



















40 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee weer! Nou, ik hoop dat er nog heel wat in de "kop" komt te zitten en niet in de k... hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat ontzettend schattig en wat een leuk idee. Bedankt dat je het patroontje wilt delen, ga hem maken voor onze kleindochter, mama heeft zeker wel zo'n potje voor mij!!! Bedankt.
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh! I'm doing an owl with a bottle! Yours is beautiful!
    My owl will be ready for next week. I left it in half and started to make cactus! ha ha ha
    Greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een prachtig uiltje! En wat een mooi idee om het olvarit potje ervoor te gebruiken! Bedankt voor het delen van het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroon en wat leuk dat je het wilt delen. Ik heb op het moment regelmatig olvaritpotjes want ik heb 2 dagen in de week een oppaskindje die bij mij fruit en groente krijgt.
    Bedankt voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk uiltje, de olvaritpotjes zijn gelukkig de deur uit maar ik heb nog wel een krat vol met kleine groente potjes. Volgens mij moet het daar ook wel mee lukken. Super dat je dit patroon, met ons wilt delen.

    Groetjes Gerbiene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee!!! ook leuk als verpakking als je bv. geld kado wilt geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk!! Denk dat ik maar eens even weer bij de buuf op de koffie moet om niet alleen de 'potten' flesvoeding te bietsen maar ook de olvaritpotjes. Dank je wel dat je dit patroon met ons wilt delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Hier ga ik zeker ook eens iets mee doen. Bedankt dat je het patroon met ons wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief koppie heeft het uiltje, en die oortjes.....
    Ik ga 'm binnenkort maken! Bedankt voor het leuke patroontje.
    Groetjes,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuk idee en ik moest wel even lachen om je opmerking over in de kop hebben, want dat herken ik wel hoor! Hahaa, maar je uiltje is erg leuk geworden en ze zijn nog steeds erg geliefd in blogland. Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk en het resultaat heel mooi
    Bedankt voor het delen van het patroon

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg leuk idee,dank je voor het delen van het patroon.Ga het zeker nog eens maken.

    groejtes Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh wat leuk.
    mijn dochter der babykamer word met uiltjes, dus die ga ik maken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. çok çok güzel ellerinize sağlık..tebrikler..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat ontzettend leuk, en wat fijn dat je het patroon met ons wil delen.
    Dat word snel naar de buren voor een olvarit potje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die is echt leuk.

    Goed duidelijk patroon wie weet ga ik het een keer proberen ben niet zo'n hele goede haakster.
    En anders mijn moeder lief aankijken.

    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. SUPER..wat een leuk idee, dit ga ook eens proberen..mooi gemaakt
    dank je wel voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat onwijs leuk!
    Volgens mij heb jij wat met uiltjes ;-)
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Errrug leuk en alweer een leuk kado-idee!
    Geweldig!

    Groetjes Soesa

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk patroon, die ga ik zeker een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wat leuk, ben meteen volger geworden, goede ideeën heb je!
    Hier (gelukkig!) geen olvarit-potjes in gebruik maar daar moet wel aan te komen zijn. Ga het binnenkort proberen!

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hij is leuk!! Weet je dat ik hem al bijna overal op pinterest heb gezien!!! Maar ik had mijn pc bijna nog niet aangehad en dus ook mijn eigen blog niet (waar jij opstaat) en nu zie ik dat hij van jou is, wat super!!! Ik ga hem zeker eens maken, leuk!!!!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Nancy, ik kreeg gisteravond tig meldingen dat hij gepin it (heel stom woord en zeg je vast niet zo maar je snap wel wat ik bedoel toch?) was. Hij staat nu ook op Freubelweb, heel leuk allemaal.

      Verwijderen
  24. Wat heb je toch altijd een leuke ideeën en wat maak je toch mooie dingen! Leuk dat je dit patroontje deelt! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Reacties
    1. Ik ben helemaal weg van die schattige muisjes en uiltjes!
      Bedankt voor je leuke blog!

      Verwijderen
  26. Wat een ontzettend leuk idee weer!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oooo.... wat een schatje !!!
    Mocht je ooit een liefhebber zoeken voor deze... hou ik mij aanbevolen hahaha.. !!
    En wat goed zeg dat je op Freubelweb staat !!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit is een super leuk idee!
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  29. het is erg leuk geworden, je bent btw getag :) http://janimie.blogspot.com/2012/01/tag-11-questions.html

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik kwam je uiltje tegen via Freubelweb. En dat terwijl ik op zoek was naar iets heel anders. Maar vond hem zo leuk, dat ik gelijk een vriendin heb gevraagd om potjes (en daarbij de belofte dat ze er een terugkreeg als het me lukte ;)). Ga het dus proberen binnenkort :D

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Claire
    wat een leuke patroontjes ik heb vroeger veel gehaakt en wil dat nu weer oppakken
    Heb je ook een boekje uitgebracht of kun je de
    patronen alleen los bestellen
    groetjes Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een gaaf idee! Dit kan ik cadeau doen aan een collega. Die zijn uiltjes aan het maken voor een kinderkamer! Super bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Beste Claire,

    Voor het tijdschrift Landleven stel ik de shoppingpagina's samen. Voor het novembernummer heb ik een pagina vol uiltjes gepland en hierop zou ik graag een verwijzing naar je uiltjes-haakpatroon plaatsen. Mag dat? En zo ja, kun je me helpen aan beeld in hoge resolutie van je haakproject? Als je ook een adres naar me mailt, kan ik je tzt een bewijsnummer toe laten sturen.

    Ik hoor graag van je!
    angela.groenbos@reedbusiness.nl

    Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Veel kinderen van vrienden vragen tegenwoordig geld voor hun verjaardag.Om dat in een envelop te geven vind ik zo onpersoonlijk.In de buik van dit uiltje is dat hartstikke leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.