donderdag 7 oktober 2010

Logeer rugtasjes (Foto vraag)

Als variant op de zonnebrilhoesjes van ByMiek heb ik voor mijn kleinzoons ieder een logeertasje gemaakt.
Ze zijn groot genoeg om hun pyjama en knuffel in te doen, zo kunnen ze als ze bij opa en oma komen logeren hun eigen spulletjes meenemen.
















Omdat ze allebei hetzelfde zijn heb ik bij Anja van Decosun hun naam laten borduren en die op de tasjes gezet, zo heeft ieder toch een eigen tasje. (Nee ze kunnen nog niet lezen:-)
















De stof komt van hollandfabrichouse die ik in de Ariadne voor kinderen zag staan en gelijk dacht die moet ik hebben voor de boys.
Vandaag is Nigel jarig, hij wordt 1 jaar, en krijgt hij de tas met een cadeautje, en natuurlijk is Dinand ook een beetje jarig dus krijgt hij ook een tasje.














De voering komt uit mijn eigen lappenmand.
Nog even een vraag aan jullie, wie heeft er een idee hoe het komt dat mijn foto's zo wazig zijn als ik ze in mijn blog geplaatst heb terwijl ze op mijn pc glashelder zijn, ik stoor me daar vreselijk aan maar weet niet hoe ik dat kan oplossen, iemand een tip?

17 opmerkingen:

  1. Dat heb jij weer eens mooi gecreëerd !
    En jouw foto's komen niet wazig over op mijn pc hoor.

    groetjes , Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great bags and the boys will love them. No blurriness here either--perhaps it seems that way because of the dots and the gingham.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gemaakt! En voor een heel goed doel ;-)
    Ik vind de foto's niet wazig, maar begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Ze lijken wat minder scherp. Als je de foto's in de blog aanklikt worden ze in een nieuw scherm geopend en dan zijn ze scherper. Misschien dat het dus wat te maken heeft met het verkleinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke logeertasje, echte stoere jongens tassen. I Love de stof.. hele maal geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Probeer je foto's eens eerst via Photobucket of andere directe link toe te voegen. Blogspot gaat nogal aan de haal met de kwaliteit van je foto's, dat is mijn ervaring ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuke tassen!!! Ook met hun naam erop! Ik ben ook blij haar site gevonden te hebben! Ik vind overigens je foto's ook niet wazig hoor! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele leuke logeertassen, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke stof voor die tasjes! goed idee om er een naam op te zetten, ook voor later weet je nog precies van wie het is/was.

    dat wazige komt m.i. ook doordat ze behoorlijk verkleind moeten worden in je blog(?), maar voor je bezoekers zijn het heldere foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie creaties en heel leuk stofje.. knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze mooi geworden, zeg! Leuk om mijn letters zo terug te zien. Ik blijf je blog zeker volgen, want ik vind 'm heel gezellig om zo doorheen te lopen en ik krijg er zelf allerlei knutselideetjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie tasjes !!
    Wou dat ik het ook kon !

    En ik denk dat het komt omdat u pc een andere resolutie heeft dan u blog.
    Dat wilt zeggen dat u pc, grotere helderheid en kleuren aan kan dan de blog.
    je hebt dat ook vaak op facebook enzovoort.
    Omdat die programma's niet altijd voldoende capaciteiten beschikken om de helderheid enzo van de foto te creëren.

    Groetjes
    Eline DM*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk geworden die tasjes!
    (en ik zie de foto's ook niet wazig hoor)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattige logeer-rugtasjes Claire, weer super leuk idee!

    Dat het wazig lijkt komt doordat blogspot het formaat zelf aanpast aan je lay-out format. Klik je in je blog op de foto krijg je in een nieuw scherm het orginele formaat en is de foto wel haarscherp!
    Ligt dus niet aan jou ;-)

    groetjes van Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een leuke tasjes zeg! Echt heel leuk. Hopelijk past alles erin want als mijn kids uit logeren gaan, moet er altijd vanalles mee. Ze laten nog net de muren van het huis staan :).

    Nog bedankt voor de tip van het transparante naaigaren. Ik zal binnenkort eens op zoek gaan.

    Enne, ik zie de foto's ook niet wazig hoor.

    Alvast een heel fijn weekend.
    Groetjes,
    Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een stoere logeertasjes heb je gemaakt!

    Ook hier komen de foto's helder over.

    Groetjes, Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke logeertasjes heb je voor je kleinkinderen gemaakt....zeker een stille hint dat ze maar vaak mogen komen logeren hahaha. Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allemaal erg bedankt voor jullie reacties op de tasjes en de tips wat betreft de foto's.

    Goed weekend allemaal

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.