zondag 14 juni 2020

Soms is het leuk....

Soms is het leuk om ook eens iets anders te doen dan alleen maar haken en dus pakte ik de breinaalden nadat ik van die super leuke breipopjes tegen kwam op Instagram.
Toen mijn kinderen klein waren breide ik heel veel maar dat is inmiddels heel lang geleden dus moest ik weer even wennen aan de lange naalden.














Maar, zo vertelde men mij, je moet gaan leren breien op een rondbreinaald, als je dat eenmaal onder de knie hebt dan wil je nooit iets anders meer......














Ik heb het veel en vaak geprobeerd maar ik blijf het lastig vinden, dus mijn eerste popje breide ik gewoon op 2 naalden. Maar ook de 2e en de volgende popjes/beestjes bleven lastig, ik kon/kan er nog niet goed aan wennen.


















Maar ik ga het nog niet opgeven want ooit brei ik op de rondbreinaald.


Wil jij ook dit soort popjes maken, kijk dan eens op Ravelry en zoek op estherjoyknits zij heeft ook een aantal gratis patronen.
Liefs van Claire




7 opmerkingen:

  1. Schattig poppetje. Ik hoorde dat er veel verschil in rondbreipennen. Lengte van het pendeel, maar ook de draad kan erg verschillen. En de lengte van de rondbreidraad speelt een rol. Ik zou het gewoon nog een keer een kans geven en wat rondbreipennen uitproberen. Alle begin is moeilijk, maar gaandeweg gaat het je beter af.

    Fijne maandag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret, speelt ook mee dat mijn handen niet goed meer werken, enen hand een brace andere een duim die het niet meer doet en dan valt het breiwerk vaak uit je handen want je hebt niet zoveel houvast met die korte naaldjes. Maar ik geef het nog niet op :-)

      Verwijderen
  2. Geweldig leuk en ik brei ook op 2 naalden niks mis mee :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee daar is ook zeker niets mis mee maar ik kan het niet uitstaan als iets me niet lukt :-)

      Verwijderen
  3. Wat heerlijk zeg allemaal leuke poppetjes, ik brei met rondbreinaalden, kleintjes.. gewone maar ook graag met meerdere pennen. Maar echt lange breinaalden al tijden niet meer. Niet echt handig met kinderen :)

    Maar breien moeten we vooral doen op de manier dat wij zelf het fijnste vinden, je breid immers geweldige leuke poppetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.