maandag 9 oktober 2023

Borduurkaarten

 Lang geleden was ik een fanatiek borduurster, begon altijd heel enthousiast maar maakte niet vaak iets af. Omdat de werkstukken erg groot waren was ik er op uitgekeken voordat ze af waren.
Toen ontdekte ik het haken en tot aan de dag van vandaag doe ik dat nog steeds bijna dagelijks (als mijn handen het toelaten). Maar ik ook de zin in borduren kwam onlangs weer terug en door schade en schande wijs geworden weet ik nu dat ik niet aan grote borduurwerken moet beginnen. En dat is ook niet nodig om toch plezier in het borduren te hebben want ik ontdekte de patroontjes van Veronique Enginger en van Les Brodeuses Parisiennes, er ging een wereld voor me open zeker nadat ik enkele borduurboeken had gekocht. Schattige kleine (ook wel grotere) nostalgische patroontjes die overal voor kunt gebruiken maar ik gebruik ze om kaarten te maken voor mensen waarvan ik weet dat die het waarderen.
Of ik zet ze tijdelijk in een klein fotolijstje en wissel dan af en toe, zo heb je steeds weer iets nieuws.
Tot op heden heb ik alles afgemaakt waar ik aan begonnen ben :-)
Ben benieuwd of er nog meer lezers zijn die borduren, vraag me trouwens af mijn blog nog wel wordt gelezen. Ik kon lange tijd niet schrijven en goed foto's plaatsen alles raakte in de war, kon niet goed meer inloggen, halverwege stopte het blog er mee en moest alles opnieuw enz enz. Dan gaat de lol er snel af. Nu lijkt alles weer goed te werken, we gaan het af wachten, werkt het niet goed of geen lezers dan sluit ik het blog.
Fijne week allemaal.


9 opmerkingen:

  1. Vind je kaart superleuk. Als ik getriggerd word door een foto lees ik de blog. Jammer dat het bloggen stukken minder is geworden. Groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Francien,
      Dank je wel voor je reactie.
      Dat heb ik zelf ook hoor maar sinds het blog is veranderd naar bloglovin is het achteruit gegaan met de zichtbaarheid. Eerder kreeg je een dagelijks overzicht van de nieuw geplaatste items maar dat komt nu maar af en toe en ik sta nooit in dat overzicht dus weten ook veel mensen niet dat er iets nieuws is geplaatst.
      En sinds de opkomst van Instagram is het bloggen ook een stuk minder geworden en dat is eigenlijk best jammer.
      Fijne dag.

      Verwijderen
    2. Ik zag jouw post staan in mijn lijst hoor. Ik ben nooit overgestapt naar bloglovin maar bleef bij blogger.com en zienog dagelijks de nw berichten. Jij ook fijne dag, nog even genieten van de zon.

      Verwijderen
    3. Ik ben ook nooit officieel overgestapt maar het gebeurde gewoon, sindsdien is het een puinhoop. Ik ben er nu ook achter dat ik alleen via Google Chrome kan werken en kan inloggen op mijn blog en niet meer via firefox wat toch mijn standaard browser is. Maar blijkt na rondvraag niet de enige te zijn die problemen heeft.

      Verwijderen
  2. Franciens Haakwerk10 oktober 2023 om 09:33

    Zag anoniem staan....maar ik ben het

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De link is niet aanklikbaar, is dat de bedoeling of ook een foutje van het blog? Ik ga straks even je blog zoeken....

      Verwijderen
  3. Geniet van je geborduurde kaarten. Ook in december! Toen nog gezocht op de ontwerpster, maar ik mag echt geen nieuwe hobby erbij hebben 😉
    Als je een nieuwe blog plaatst, staat deze in mijn leeslijst, dam bekijk ik hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, hij staat automatisch op anoniem.

      Verwijderen
    2. Ja dat stond hij bij mij ook maar datis nu veranderd als het goed is....

      Verwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.