dinsdag 10 april 2012

Ik moet het even kwijt......

Dit keer geen reden om de slingers op te hangen, 'k heb vlak voor de Pasen 2 vervelende uitslagen gekregen en daardoor zijn het een beetje vreemde paasdagen geweest.

Donderdag kreeg ik bij de reumatoloog te horen dat ik fibromyalgie heb, en dan heb ik nog niet eens alle uitslagen, dus wie weet wat er nog bij komt. Vrijdag kreeg ik na een hartecho te horen dat ik een lekke hartklep heb.... dus dat was al met al wel even schrikken maar het verklaard wel waarom ik zo moe ben en zoveel pijn en nog allerlei andere klachten heb.. Het lastige is dat mijn handen af en toe niet goed mee willen werken, ik heb altijd gezegd, ik hoop niet dat mijn handen het ooit af laten weten want dat lijkt me zo erg, maar het haken kost me soms zoveel moeite dat ik bang ben dat ze me toch in de steek gaan laten, maar dat sta ik niet zomaar toe hoor want ik wil nog heel veel doen:-) Hoe het allemaal verder gaat lopen zal ik in de loop van de tijd wel ervaren, na 2 jaar rust stap ik weer opnieuw de medische molen in....... ach ja alles went (behalve een vent.......nee niet waar hoor want die vent heb ik ook al 40 jaar :-)
Het zal allemaal wel goed komen, of in ieder geval redelijk goed komen, maar ik moest het even kwijt.

Hieronder de laatste haakwerkjes.



68 opmerkingen:

  1. Jeetje Claire wat een vervelend nieuws! Waarom moet dat allemaal mensen overkomen die die handen juist zo nodig hebben voor hun hobby? Ik hoop dat je een manier vindt waardoor je je hobby toch kunt blijven doen, zij het misschien op een andere manier, met ander (lichter) materiaal of iets minder vaak... als het maar voor ontspanning zorgt en je geen pijn oplevert. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie haakwerkjes !
    en dat zal wel effe ene klap geweest zijn, zo'n nieuws...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vervelend nieuws voor je, dat is natuurlijk schrikken. Hopelijk lukt het je om mooie dingen te blijven maken, ook de mutsjes zijn prachtig! Veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat klinkt niet fijn.Hopelijk valt het toch nog een beetje mee...duimen! Heel veel sterkte,en je mutsjes zijn schattig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vervelend nieuws zeg. Hopelijk lukt het je om nog heel veel mooie dingen te blijven haken. De mutsjes zijn in ieder geval schatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. naar nieuws om te moeten horen. Vooral de goede moed erin houden... Mooi haakwerkje weeral!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte en blijf positief! Ik hoop dat je blijft haken, want je maakt zulke leuke dingen (en is ook mooie afleiding).
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hè. Wat een vervelend nieuws,ik hoop dat je het rustig allemaal een plekje kunt geven en dat je een manier vind om wel te kunnen blijven haken.heel veel sterkte.Gr. Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vervelend nieuws, misschien iets minder vaak haken. Het is een hobby en moet leuk blijven om te doen,het moet je geen pijn geven. Mooie dingentjes heb je weer gemaakt.Sterkte de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee jakkes, wat een vervelend nieuws, niet leuk om te horen, doe het lekker rustig aan, en zo nu en dan even een haakwerkje.
    Je hebt leuke mutsjes gemaakt..heel mooi
    Ik wens je heel veel sterkte toe..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jee zeg, ik word er helemaal stil van, zoveel vervelende dingen te horen krijgen zo vlak na elkaar.........
    Heel veel sterkte en als je handen het toelaten lekker proberen te ontspannen!!
    Ik leef met je mee, hou ons op de hoogte.
    Heel veel Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. Wat erg zeg, Dat zullen geen onbezorgde dagen zijn geweest. Gelukkig worden de dokters steeds knapper en kan er veel weer de goede kant op geholpen worden. Heel veel sterkte! Groetjes, Ans

      Verwijderen
  13. Jeetje,sterkte zeg! Het is op zich al naar genoeg, maar als je dan ook nog moeilijk je hobby uit kan oefenen...dat is flink kl.te!!!
    Ik wens je veel kracht toe in de medische molen en hoop dat je (op termijn)toch weer kunt gaan haken zonder al teveel pijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat akelig voor je dat slechte bericht. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven, beterschap!
    Prachtige poppemutjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een vervelend nieuws. Ik hoop dat je toch positief kunt blijven en kunt blijven haken, ook al zal het misschien wat minder zijn. Je hebt weer prachtige mutsjes gemaakt. Heel veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och meid, wat een ellende.Natuurlijk moet je dat even kwijt! We zijn er niet alleen voor de leuke dingen!!!

    Ik hoop dat je toch door kunt blijven gaan met je haakwerkjes!
    Ik wens je heel veel sterkte, en hoop stiekum dat het allemaal nog mee vakt!! Wie weet ☺

    Lieve groetjes,Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt stom nieuws!! Is er geen medicament waardoor ze het kunnen oplossen: de fibromyalgie bedoel ik dan of toch kunnen stoppen? Ik hoop het! Want je haakwerkjes zijn gewoon fantastisch!!!!
    Sterkte!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tjonge dat is geen leuk berichtje. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je toch je fijne hobby kunt blijven uitoefenen!
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje Claire! Wat kan het leven toch ontzettend wreed zijn! Ik bewonder je positieve instelling! Zou je even een knuffel willen geven.. sterkte! En je mutsjes zijn supermooi!
    Veel liefs, Nancy x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een vervelend nieuws maar jij hebt een positieve instelling. Ik hoop dat je kunt blijven handwerken, dan maar ietsje minder maar opgeven, daarvan is natuurlijk geen sprake ;)
    Ik wens je veel sterkte en doe rustig aan.
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel veel sterkte. Mijn moeder kan ook niet veel met haar handen, afgelopen week ergonomische haaknaalden besteld voor haar, het maakt het gemis niet minder maar hopelijk anders....Ik geniet van je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Veel sterkte. Ik heb ook fibro en dat is idd niet altijd even leuk. Ik hoop dat je er je in weg in kan vinden zodat het draaglijk wordt. Nogmaals veel sterkte.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. War erg allemaal Je maakt zulke leuke haakspullen dat ik hoop dat er wat aan te doen is eventueel goede medicijnen want zonder handwerk kunnen wij ons niet voorstellen.
    Ikzelf ben net geholpen aan mijn schouder een heftige operatie en kan op moment weing vooral handwerk en dat is echt niet leuk,al is het bij mij tijdelijk. Wens je alle sterkte toe voor de tijd die komt en hoop dat het goed gaat. lieve groeten iris (muizenvrouwtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo,
    Jeetje het is allemaal wat,niet bij de pakken neer gaan zitten hoor dat valt altijd niet mee,ik weet wat het is,ik heb door ziekte crittical illnes polyneuropathie gekregen met rest schade in mn benen,het zijn zeg maar de zelfde klachten als fybromgalie en ben ook blij dat mn handen het nog doen alleen lopen is een ramp.Blijf moed houden hoor en een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.Jij woont toch in rhenen ik kom uit Tiel dus dat is dichtbij.ik heb een aantal muizen van jou patroontjes gemaakt ,heb daar foto's van op mijn blog staan ik vind ze zo leuk om te maken.
    Nou sterkte en groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hè dat is wel een beetje veel ineens. Ik hoop dat medicijnen wat kunnen en dat je in ieder geval kunt blijven handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goh Claire dat is allemaal niet zo leuk nieuws en dan nog te gelijk ook. Hopelijk kun je een beetje positief blijven onder alles en wat die hartklep betreft mijn man heeft al 12 jaar een mechanische hartklep en dat gaat prima, ik hoor hem alleen tikken als het stil is ;-)
    Sterkte met alles, groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een slecht nieuws zo ineeens. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je nog wel wat aan je hobby kunt blijven doen. Je mutsjes zijn schattig.
    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo,
    Ik ken je niet maar toch even een berichtje.
    Weet precies wat je doormaakt, ik heb EDS met hypermobiele gewrichten (en nog veel meer).Vanwege veel pijn in mijn handen en nek heb ik al mijn hobby's al op moeten geven helaas,daar ben ik soms erg verdrietig en gefrustreerd over. Maar vind het wel heel leuk om andere mensen te volgen en probeer toch positief te blijven.
    Veel sterkte in heel je proces waar je doorheen gaat!! Het zal steeds met ups en downs gaan.
    groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jee, wat een nare berichtren... ik heb ook fibro en met vallen en opstaan, heel vaak je neus stoten en daar van leren kom je er ook best... sterkte met je weg vinden!
    Groetjes, Anouska en wat een schitterend mutsje met uil!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. He, wat een nare berichten. Ik wens je heel veel sterkte en kracht.

    Mooie mutsjes zijn dat, diemet die bloem vind ik heel erg mooi.

    groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een schattige mutsjes zijn dat zeg.

    Maar wat hebben jullie een vervelende pasen achter de rug zeg.
    Wat naar om dat allemaal te moet horen.
    Ik hoop dat ze je hartklep kunnen herstellen, maar dat betekend wel weer een operatie.
    En ik hoop dat die fybromialgie niet te hevig in je handen gaan zitten zodat je wel kunt blijven handwerken.
    veel sterkte met alles te verwerken.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  32. jeetje wat een nare berichten.. hoop inderdaad niet dat je handen je in de steek gaan laten.
    want ik denk dat je hoofd nog vol zit met leuke dingen.
    sterkte...
    grtjs handmade by jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een nare berichten.
    Heel veel sterkte toegewenst ook voor je familie.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een afschuwelijke berichten! Hou je taai de komende tijd! Hopelijk kun je je liefhebberij toch blijven doen als je het met stukjes en beetjes doet.... Hoe dan ook, tis enorm balen! Sterkte ermee! Groetjes, Alexndra.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. he gets, wat vervelend! ik weet als geen ander hoe het is als je lijf je in de steek laat, een grote baal, dat is het!, Heel veel sterkte en moed gewenst, zet um op lieve Claire! Je maakt prachtige dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat erg!!heel veel sterkte.Idd hopen dat je wel kunt haken.Het is echt ontspanning!!Mag ik het patroontje van de slingers??Wil je die dan sturen naar caren.hoogendoorn@gmail.com??
    Alvast bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Claire, wat vervelend allemaal, hoop dat het je gegeven is om te kunnen blijven haken. Ik geniet altijd van je leuke patroontjes,ook de mutsjes zijn heel erg leuk. Het zal nu niet makkelijk zijn, dit kun je niet van vandaag op morgen een plaats geven. daarvoor heb je tijd nodig en die tijd moet je ook nemen. Ik denk dat je wel veel steun hebt aan je man, na 40 jaar denk ik dat dat wel goed zit.
    Nogmaals veel sterkte en pluk de dag.
    Heel veel groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  38. he bah, wat een moeilijke dagen moeten het voor je/jullie zijn geweest. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. En dat het allemaal wat mee zal vallen... heel veel sterkte gewenst en probeer te genieten van de dingen die je wel kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat een nare berichten zeg ,die moet je toch even verwerken en een plaatsje geven ,
    Ik wens je veel sterkte en kracht toe ,en laten we hopen dat alles toch nog mee mag vallen en je toch al je werkjes kan blijven doen .
    Hartelijke groet van Geertje
    p.s je mutsjes zijn weer prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een nare berichten heb je gehad, heel veel sterkte!!!!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je maakt prachtige dingen.En ik hoop dat je dat nog lang mag doen.
    En dat wij daar ook van mogen genieten.
    Ik wens je alle sterkte toe.
    En hoop dat het meevalt.
    Liefs Sandracreaties.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. sterkte ... en hopelijk gaan je handen nog heel lang doen wat je wilt

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Héél véél STERKTE!!!Dan maar wat "gas"terug en toch proberen er maar het beste van te maken!!!Hou je taai!!! Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hello!
    15 years ago I started with pains in my body ... especially cervical spine. After many studies, by elimination, I was diagnosed with Fibromyalgia!
    I tell you it's nothing serious! you just have to learn to live with pain! I take medication, a muscle relaxant only when there is much pain. A good massage therapist weekly, does very well!
    Do not panic! Read on the web about Fibromyalgia ...
    I hope you understand the translation ...

    The hats are beautiful! and I'm sure you'll keep doing nice things!
    Kisses =)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. O, wat een naar nieuws. Ik wens je heel veel sterkte.(ik ben met een lekke hartklep geboren en dat is ook weer goed gekomen)
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  46. oh nee toch! wat erg voor je.... ik hoop dat ondanks alles je je handen nog heeeeeeel lang goed genoeg kan gebruiken! sterktex398!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. CLAIRE IK WENS JE HEEL VEEL STERKTE ,
    IK HOOP DAT JE HANDEN NOG HEEEEEEEEEEEEEEEEEL
    LANG MOGEN DOEN WAT JIJ WILT!!!!

    IK WIL JOU MOOIE CREATIES
    NIET MISSEN HOOR,

    GROETJES HESTER

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik hoop dat je niet meer nare uitslagen krijgt, dit is meer dan genoeg.
    Heel veel sterkte.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wat erg, zo'n nare uitslagen... ik leef met je mee.. nu moet je denken, het kan alleen maar beter gaan... veel sterkte. Jewel

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een nare berichten, sterkte!!!
    Hoop dat je nog heel veel moois kunt blijven maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een naar nieuws, heel veel beterschap!!
    Dikke voeljesnelweerbeterknuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Oh jeetje, wat een rot nieuws. En wat knap dat je niet je hoofd laat hangen!
    Heel veel sterkte!
    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Dag Claire,

    Wat een vervelende berichten!! Ik hoop dat je nog lang creatief kunt blijven en wens je heel veel sterkte toe!

    Groeten, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Heb het ook sinds twee jaar en er heel veel last van. Door pijn in nek, schouders en handen voor mij ook af en toe maar wat fröbelen, maar ik hou het gewoon niet lang meer vol. En ik was altijd zeer creatief. Made by Mriek heeft juist een behandeling gevolgt waar ze veel baat bij heeft. Daar hebik ook oren naar, misschien ook wat voor jou? Sterkte! Hoop dat de schade nu nog beperkt is, zodat je, met goed opletten, het onder de duim kunt houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Sterkte!
    Je maakt zulke leuke, mooie dingen, ik hoop dat je dat kunt blijven doen. Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Da's niet zo mooi-je uitslagen. Ik hoop dat je goed geholpen kan worden en dat je mooi kunt blijven haken. Een lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Clair, met deze ziekte moet je alles gedoseerd doen, ECHT, alles met mate en op tijd stoppen, anders kom je jezelf tegen...en duurt het langer voordat je weer op been bent. Wat sneu voor je, want je ziet niks aan de buitenkant. Sterkte. lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Heel veel sterkte Claire.. Fibromyalgi is zwaar en vermoeiend.. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ondanks het slechte nieuws wens ik je heel veel sterkte en ik hoop dat we nog heel lang van je haakwerkjes kunnen genieten

    groetjes cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Nu ook nog even hier komen lezen, zag het net in je slinger uitleg post. Goh meid dat is heftig nieuws, ik hoop van harte dat je toch nog creatief kunt blijven want je maakt echt super prachtige dingen. Die mutsjes zijn echt übercute <3.
    Heel veel sterkte met de verwerking van dit slechte nieuws en succes met aanwennen om met je klachten om te gaan. Maar ik heb wel het idee dat je niet bij de pakken gaat neerzitten als ik dat zo kan inschatten als vrij recente volgster. Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Claire, wat een rot nieuws. Een lekke hartklep en dan dat met je handen. Dat zal een behoorlijke klap zijn. Ik hoop dat je positieve houding je zal helpen hier een manier in te vinden er goed mee om te gaan.

    Hobbieen met pijn is verschrikkelijk dus ik hoop echt van harte voor je dat ze iets hebben om het allemaal draaglijk te maken of om het te verhelpen.

    Sterkte in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een vervelende berichten heb je te horen gekregen.
    Ik wens je veel sterkte toe met het verwerken van de uitslagen en het vinden van een manier om met deze klachten om te gaan en het opnieuw indelen van je energie en krachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. hallo mijn naam is Kitty en haak net als jij graag en heb ook fibro.Nu stop ik mijn haakpen in een dikke balpen stift eruit hpen er in.

    groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kitty, ik gebruik de haaknaalden van Clover en dat gaat best goed, alleen niet te lang achter elkaar.

      Verwijderen
  64. Hey Claire,
    wat een rot nieuws allemaal! Heftig hoor! Ik weet nu een jaar dat ik fibromyalgie heb en ik heb therapie gevolgd waar ik heel veel aan heb gehad. Als je wilt mag je me erover mailen. Ik dacht eerst 'ach, ik red het wel' maar het werd allemaal toch erg veel. Je moet ermee leren leven, klinkt erg makkelijk maar dat is het helaas niet... Ik hoop dat je kan blijven haken en je ei kwijt kan in het creatieve vlak, dat heeft mij erg geholpen! Kijk naar de leuke dingen, doe leuke dingen. Dingen waar jij blij van wordt en je goed bij voelt!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  65. hoi claire
    wat een vervelend nieuws , ikzelf hebook fybrolyalgie en inmiddels ook atrose in mijn handen (ben 33 en weethet sinds mijn 16e)ook ik kan soms ff niet haken door de pijn probeer positief te blijven hoe moeilijk soms ook. en al die leuke haakwerkjes maken mij weer blij en geven me afleiding en dan doe ik er soms maar langer over .

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.